كلمات نقولها لكننا نتألم حين تنطقها ألسنتنا

مجرد كلمات نقولها لكن دعنى أقولها حتى وإن كنت لا تريدها

الثلاثاء، 23 أكتوبر 2012

نفسي

 
 

نفسي
- نفسي أقولك حاجة ......
- نفسي أقولك إنى مش قادرة أقولك ........... إنى محتاجة أقولك خليك جنبى .
- خلينى أحس إنى معاك من غير مأقول قلبى معاك .
- خليني أحس إنى فحضنك .......... إنى ملك هواك .
- خلينى أحس إنى عايشة معاك حتى لو فى الخيال .
-  بكتب  وأنا عرفة إنى زى المجنون اللى بيدور على عش المجانين .
- خلينى أحس أنى مجنونة لكن بيك .
-  خلينى أحس إن العالم كله بيكرهنى ، وإنك الوحيد اللى حاسس بيا .
- عارف أنا تعبانة أوى أوى ، ونفسي أقولك إنى مشهقدر أقولك خليك جنبي .
-  حتى لو رسمت على صفحة بيضا حسه إنها سودا  لإنى من غيرك بضيع .
-  وله أقولك خلينى معاك ......
.... خلينى جنبك ....
.. خلينى صورة .
-         مجرد صورة ملهاش ملامح لكن هتكون وياك ، تتنفس هواك .
-         مجرد صورة ، أو قلم تكتب بيه أكاذيب تقولها ليا .
-         انا راضية بس إنت إرضا وكل شيء هيشعر رضاك .
-         هى لحظة تحس بيا..

.... حتى لو كنت ورقة مرمية على الأرض ترتعش من هواك البارد .
-         حتى لو كنت ورقه بتتألم من دهس هواك الساخط .
-         ولا أقولك :
-         خلينى دمعة فى عيونك لما تحب تلون الإحساس بالزيف .
-          مجرد دمعة بيها يمكن تتغير الظروف وأكون فعلا وياك .
********
-         خلينى
يمكن في يوم من الايام  تحس بيا .......
....... من غير كلام أقوله ........من غير كلام تحس بيا .
**************
-         كلام مجانين بس أعمل إيه ...
.... كل حاجة راحت ....
...الفرحة
والطرحة 
 وضحكة كانت جوايا .
-         كلام مجانين
- لكن كان نفسي تحس بيا ولو ثوانى .
-         بطلب كتير ! أنا عرفه لكن قلبى موجوع .
-         خايفة وعمرى ماحسيت إنى ممكن أخاف كده زى ما أنا حسه دلوقت .
-   خدعتنى عادى ............
-   بعتنى عادي
-   كله مكتوب .
-         بس إمته تتوب وتسيبنى ارتاح .
-         عارف نفسي أرتاح وأغمض عينى .
-         نفسي أناااااااااااام وأرتااااااااااااااح
-      حسه إنى صاحية من مليون سنه .
-         مليون سنه صاحية !!!
-         كتيير ؟ وله مش مصدقنى؟
-         أنا تعبت هي دي كل الحكاية

-     واللى كتبته كلام مجانين بس دا اللى حسه بيه .
-         لخبطة ودربكه جوايا منى ومنك ومن كل حاجة

- كل حاجة سببت لينا ألم وجرح ما راح .
-         كلام مجانين من ناس عاقلين .
-         ناس كل همهم حد يحسهم .
-         حد  يصلح ويتقبل حالهم ، و جهلهم .
-         حد يحضن خوفهم ويبدل همهم ، ويداوي جرحهم .
-         حد يحس.......
-           حد يصرخ لوجعهم ودمعهم ..
 حد مش سبت ولا حد.................................... .........................................................................................................................................................................................
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

هناك تعليق واحد:

montaser يقول...

صراحة كلام جميل وفى صميم القلب للى يفهم معنى الحب والتضحية ولشخص يكون بجد يستاهل التضحية لاكن احيانا ماتكون كل طموحك انه يحس بك ولاكن يمكن بيموت عليكى ومن اجلك ولاكن يخاف الصراحة لخوفه من شئ

يمكن يرد هو كمان ان يرتاح بوجودك فى حياته ومعه دايما احسن الظن بالشخص الذى امامى حتى يثبت العكس وبعدها اقرر ان اكون معه وله او ابتعد عنه ولاكن بجد كلام نابع من قلب حنون مرهف الاحساس .